EU external relations and role of the EU as a global actor v. War in Ukraine

La Redazione NAD segnala il ciclo di seminari online “EU external relations and role of the EU as a global actor v. War in Ukraine” del Prof. Roman Petrov – National University of Kyiv-Mohyla Academy.

Il ciclo di seminari è organizzato dal Dipartimento di Diritto pubblico italiano e sovranazionale dell’Università degli Studi di Milano e seguirà il presente calendario:

April 26th :EU as a global actor

May 3rd: Legal foundations of the EU external competence

May 9th: Types and EU bilateral agreements with third countries and external policies

May 12th: EU external policies in the post-Soviet area: Was it a road towards War in Ukraine?

May 17th: EU-Russia relations. Principled Pragmatism or Failed Opportunities?

May 19th: EU-Ukraine relations: Road towards the EU Membership or Inevitable War?

Class hour: 4:30-6:00 PM CEST – MS Teams

Per iscrizioni ed informazioni: antonia.baraggia@unimi.it

Questa voce è stata pubblicata in EUROPA CENTRO-ORIENTALE, EVENTI, Ucraina, UNGHERIA, UNIONE EUROPEA. Contrassegna il permalink.